reklama

Alkoholizmus - máme sa začať báť chodiť do vlastných bytov?

Opití susedia ležiaci na schodoch, ničiaci spoločný majetok a aj vlastný (čo by až tak nebolo podstatné), život a aj život svojich detí v plienkach a to chúďa manželka... Realita iba u nás, alebo aj u Vás?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (94)

Za svoj 21 ročný život a pobyt v bytovom dome som zažila snáď už všetko. Alkohol je, zdá sa, neskutočným problémom ľudí a miestami mi príde až nepochopiteľné, prečo je legalizovaný.

Ale poďme pekne poporiadku. Popíšem Vám pár prípadov, ktoré som zažila.

Prípad č.1: Opití chlapi na ulici

Je mi ľúto, že to hádžem iba na mužské pohlavie, ale stretnúť tackajúcu sa ženu je podľa mňa veľká rarita. Keď som mala asi tak 10-11 rokov, hrali sme sa vonku s kamarátkou a neďaleko bola krčma. Bolo ešte svetlo a už nás začal naháňať opitý muž odtiaľ vychádzajúci. Nasledoval nás až do vchodu, kde najprv trieskal na vchodové dvere, kým my sme utekali po schodoch hore a potom ho niekto z nepochopiteľných príčin pustil dnu a trieskal do nášho bytu, až mama musela zavolať políciu. Policajti ho samozrejme poznali, povedali mu "Ahoj Jožko", vyviedli ho von a vyriešili to dohovorom. Odvtedy neverím mestským policajtom.

Prípad č.2: Sused bijúci svoju manželku

Trvalo to snáď aj 20 rokov, až kým ju nedoviedol na psychiatriu. Hádajte, kto tam býva dodnes :) Jeho manželka to nie je.. Agresivitu (v zmysle fyzického ublíženia) na susedov neprejavoval, ale popod nos si večne nadával svoje, keď niekoho zbadal. V spoločných priestoroch sa chvalabohu nezdržoval, dalo sa počkať kým prejde do bytu a potom som mohla ísť ja.

Prípad č.3: Agresívny sused

Najprv, to som bola práve odcestovaná, rozbil vchodové dvere. Pravdepodobne ho manželka odmieta pustiť dnu, keď je taký opitý. Majú predsa malé bábo. O niekoľko týždňov neskôr - neoverená informácia, bála som sa ísť dole pozrieť - napadol suseda. Prišli aj zelení policajti. No a samozrejme nič nevyriešili, lebo o dva dni neskôr som ho musela znova prekračovať ležiaceho na schodoch.
V tomto prípade ma zaujíma: môžem v tomto prípade zavolať policajtov? 
Predsalen, keď už bol v minulosti agresívny, nie je príjemné okolo neho ani chodiť.

Dajú sa takéto situácie vôbec normálne vyriešiť?

Samozrejme tých prípadov je viac, mali sme suseda, čo pravidelne močieval opitý do výťahu... To je však už iná a vyriešená story.
Keď policajti nepomôžu - lebo večne im len dohovoria, čo sa dá robiť?
Existuje nejaký spôsob ako vyhodiť neprispôsobivého človeka z jeho vlastného bytu?

Legalizácia marihuany, ilegalizácia alkoholu?

A teraz sa na to objektívne pozrime. Nemali by byť zakázané práve také drogy, ktoré zbavujú človeka kontroly samého nad sebou?
V nadpise nemusí byť marihuana, v nadpise nemusí byť nič, v nadpise môže byť čokolvek, čo si doplníte sami a neohrozuje ostatných.
Myslím si, že predchádzajúce prípady bezpochýb dokazujú, že alkohol ničí základné ľudské práva. Nie tých, čo ho užívajú. Samozrejme ostatných. Obmedzuje slobodu, znižuje bezpečnosť, v rodine zabraňuje správnemu vývinu dieťaťa.

A na záver ešte otázka na zamyslenie: nezlyhávajú práve matky vo výchove svojich synov, že sa z nich stávajú takéto trosky?
 

Kristína Blašková

Kristína Blašková

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

matfyzáčka, ktorá stále polemizuje o spoločnosti Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu