reklama

Informačná doba a neinformovaný svet

Pred pár týždňami som brázdila stránku Iuventy (slovenský inštitút mládeže) a pri príležitosti toho, že maturujem, som sa rozhodla spraviť si nejaké zo školení, ktoré ponúkajú. Prihlásila som sa na jedno do zahraničia a jedno tu na Slovensku. Kedže to slovenské malo byť skôr, skôr boli aj výsledky. A aké? Školenie sa neotvára kvôli nedostatku záujemcov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Všetky projekty a školenia, ktoré pod ne patria sú financované Európskou Úniou. Pri tých zahraničných sa platí aj nejaká fee, ktorá sa variuje od krajiny, do ktorej idete, ale zväčša to nepresiaha 20 eur. Niekde si treba zaplatiť cestu, niekde nie. Každé školenie je zakončené certifikátom, množstvom zážitkov, nových poznatkov. No čo vám budem rozprávať, proste presne to, čo mladý človek, ktorý ešte poriadne nezarába potrebuje!

A tu teda narážame na problém. Ako to, že sa to neotvorí? Prečo sa mladí ľudia nehlásia? Nemajú záujem vzdelávať sa neformálne (väčšina zo školení je zameraných na formy neformálneho vzdelávania), nechcú novú skúsenosť? Nemajú peniaze, ktoré vlastne vôbec nie sú potrebné?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Houbelec totálny! Nikto o tom nevie! Ak by som sa spýtala v našej škole, či o takých veciach vôbec počuli, tak som si istá, že áno bude tvoriť tak 2%. 

Samozrejme, chyba môže byť aj na ich strane, veď stačí 10 minút googlenia a človek nájde, čo potrebuje. Avšak v dnešnej dobe stále prevláda názor, že takéto veci nebývajú zadarmo, ak áno, tak iba pre pár vyvolených a bla bla bla. Mnohých mladých ľudí ani len nenapadne, že také možnosti sú. A pritom skutočnosť je taká, že na tie super free veci nemá kto chodiť a pripravené projekty vychádzajú na zmar.

A tak prosím, informujte ľudí okolo seba, hovorte im o možnostiach, ktoré majú. Ja som hádam spravila práve všetko, čo som mohla, ešte sa pokúsim o tom povedať dnes pár ľuďom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

TOTO TREBA ZMENIŤ!

Kristína Blašková

Kristína Blašková

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

matfyzáčka, ktorá stále polemizuje o spoločnosti Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu